30 hard zat
Zaterdagmiddag 15 augustus demonstreerden Amsterdamse Automobilisten voor Autoluw NU! voor het eerst in de hoofdstad. Ook in de Weesperstraat en Valkenburgerstraat. Het motto: 30km in de stad is hard zat. Dit is als voorkeur opgenomen in het coalitie-akkoord, maar wordt helaas nog steeds niet ingevoerd. Net als talloze andere autoluw maatregelen.
Striptekenaars en -liefhebbers opgelet: vanwege de corona-uitbraak kon de eerste 12-uurs Striptekendag op 5 april geen doorgang vinden. Maar hij gaat wel door op 4 oktober 2020 en de tweede op 4 april 2021. Doe zelf mee en/of vertel het verder!
Op woensdag 5 augustus jl. is Jan Monasso overleden. Jan Monasso was o.a. voorzitter van stichting de Gijzelgracht/Vijzelgracht en deed nog veel meer voor de Amstelveld- en Noorderbuurt. Hieronder een in memoriam van Bert van Houten van de Tweede uitleg.
De Foeistickers zijn terug. Maar nu in een groter formaat (9,5 cm). Steeds vaker blijkt dat de stoep geblokkeerd is, sinds kort ook door terrasjes. Voetgangers maken deze levensgevaarlijke situatie regelmatig mee. Zij moeten plots uitwijken naar de straat of het fietspad, of kunnen geen anderhalve meter afstand bewaren. De Foeistickers XL kun je bestellen via 
Het blijft toeval of u of wij te horen krijgen of er besluiten of concepten ter inspraak liggen. Daarom publiceren we wat we kunnen vinden. Inspraakprocedures die betrekking hebben op stadsdeel Centrum, dus ook die voor de hele stad gelden.
