De stad waar alles mag
Deelfietsen … en er zijn al zo weinig brievenbussen overgebleven.
Geef uw reactie.Lees verder »De stad waar alles mag
Deelfietsen … en er zijn al zo weinig brievenbussen overgebleven.
Geef uw reactie.Lees verder »De stad waar alles mag
Donderdag 12 september 2019 was de bijeenkomst “Amsterdam Openbaar” in de Burcht van Berlage. De Informatiecommissaris van de gemeente Amsterdam, Sofie Bustraan, had persoonlijk de aanwezigen uitgenodigd. Dat waren naast ambtenaren, journalisten, data-specialisten ook burgers (o.a. vertegenwoordigd door d’Oude Stadt).
Mokum Reclaimed heeft een volksinitiatief ingediend. Voor een behandeling door de gemeenteraad zijn de vereiste 1200 ondertekeningen bijna binnen. Toch komt onze handtekening daar niet onder. Mokum Reclaimed wil met het volksinitiatief twee punten aan de APV toevoegen:
Lees verder »Waarom wij dat volksinitiatief niet ondertekenen
Verdeel € 200.000 over jouw favoriete plannen. Alle bewoners uit Centrum van 18 jaar en ouder ontvangen per post een stemcode om tussen 9 september en 6 oktober 2019 te kunnen stemmen op Centrum Begroot.Lees verder »Centrum Begroot Stemmen
Donderdag 5 september mochten Paul Busker (d’ Oude Stadt) en Michel van Wijk (BAC) na maanden moeten wachten bij de wethouder Sharon Dijksma op bezoek. Onderwerp van gesprek was het verbeteren van de luchtkwaliteit met een praktisch alternatief, dat op korte termijn resultaten kan leveren. Een concreet plan door bewoners dat ook door Verkeer & Openbare Ruimte is getoetst. Lees verder »Op naar schonere lucht?
Goed bericht. De helft van het benodigde bedrag voor de rechtszaak voor schonelucht is binnen. Zodra het benodigde bedrag van € 11.000,- is ontvangen, gaan de organisatoren en mede-eisers meteen aan de slag. Blijf storten dus, en aanmelden als mede-eiser kan ook. In de maand september wordt in de verkeersaders bewoners en werkenden gewezen op hun rechten. Lees verder »Helft streefbedrag rechtszaak luchtkwaliteit bereikt
Op 1 september rond middernacht verzamelde bewoners van de Valkenburgerstraat e.o. samen met docenten van de HvA-AMF roet in de IJtunnel. Dat roet gaat glazuur van een servies kleuren. En met dat servies wordt een roet-ontbijt georganiseerd, om de slechte luchtkwaliteit bij de politiek op de agenda te krijgen. Lees verder »Roet oogsten in IJtunnel
Voor de Wijkraad zoekt d’Oude Stadt bewoners die van hun buurt en de stad houden, die samen met bewoners in andere buurten mee willen helpen de leefbaarheid in de stad in stand te houden en te verbeteren. In samenwerking met andere bewonersorganisaties en de gemeente, en met een positieve kritische blik. Betrokkenheid bij of lidmaatschap van buurtverenigingen of stadsdorpen zijn geen beletsel, integendeel. Lees verder »Wijkraadsleden gezocht
“Het begon met een simpele vraag: hebben wij recht op nachtrust?” Stella Braam beschrijft hoe de website “Recht op Nachtrust” is ontstaan.Lees verder »Recht op Nachtrust
LAATSTE NIEUWS: INSPRAAK GESTART, NOG EEN PAAR SPREEKUREN IN OKTOBER
De voorlichtingsavonden zijn geweest, bewoners en ondernemers in de straat hebben samen gepraat en geknutseld, en op de laatste gezamenlijke avond zijn nog wat laatste puntjes op de i gezet. En dan nu: de inspraak.