Ga naar de inhoud

Nieuws

Open tenzij

    Donderdag 12 september 2019 was de bijeenkomst “Amsterdam Openbaar” in de Burcht van Berlage. De Informatiecommissaris van de gemeente Amsterdam, Sofie Bustraan, had persoonlijk de aanwezigen uitgenodigd. Dat waren naast ambtenaren, journalisten, data-specialisten ook burgers (o.a. vertegenwoordigd door d’Oude Stadt).

    Lees verder »Open tenzij

    Op naar schonere lucht?

      Donderdag 5 september mochten Paul Busker (d’ Oude Stadt) en Michel van Wijk (BAC) na maanden moeten wachten bij de wethouder Sharon Dijksma op bezoek. Onderwerp van gesprek was het verbeteren van de luchtkwaliteit met een praktisch alternatief, dat op korte termijn resultaten kan leveren. Een concreet plan door bewoners dat ook door Verkeer & Openbare Ruimte is getoetst. Lees verder »Op naar schonere lucht?

      Roet oogsten in IJtunnel

        Op 1 september rond middernacht verzamelde bewoners van de Valkenburgerstraat e.o. samen met docenten van de HvA-AMF roet in de IJtunnel. Dat roet gaat glazuur van een servies kleuren. En met dat servies wordt een roet-ontbijt georganiseerd, om de slechte luchtkwaliteit bij de politiek op de agenda te krijgen. Lees verder »Roet oogsten in IJtunnel

        Wijkraadsleden gezocht

          Voor de Wijkraad zoekt d’Oude Stadt bewoners die van hun buurt en de stad houden, die samen met bewoners in andere buurten mee willen helpen de leefbaarheid in de stad in stand te houden en te verbeteren. In samenwerking met andere bewonersorganisaties en de gemeente, en met een positieve kritische blik. Betrokkenheid bij of lidmaatschap van buurtverenigingen of stadsdorpen zijn geen beletsel, integendeel. Lees verder »Wijkraadsleden gezocht