Alles of niets
Maandagochtend 25 maart 2019 stond bij de Raad van State de vergunning van de Pride 2017 ter discussie, waarin de gemeente Amsterdam voorsorteerde op het evenementenbeleid dat toen nog niet formeel was vastgesteld. De Raad van State beoordeelde het verweer van de gemeente ter zitting als volgt: “Het is dus “alles of niets”. Maar dan heeft er toch geen belangenafweging plaatsgevonden”. Lees verder »Alles of niets





De gemeente is druk aan de slag om het hele systeem van de afhandeling van klachten en meldingen van overlast te verbeteren. Communicatie moet duidelijker en gemakkelijker, meldingen moeten sneller terechtkomen bij de juiste dienst, en met de juiste informatie.
Dinsdagavond 5 maart 2019 kwamen bijna 30 (vertegenwoordigers van) bewoners uit heel Amsterdam af op de oproep van d’Oude Stadt om actieplannen te presenteren en te ontwikkelen. Tijd voor actie. Tijd voor betere luchtkwaliteit.
Melden alleen lost het probleem niet op. Lees het verhaal wat bewoners moeten doen om een defect lampje in het 1e Weteringplantsoen te laten vervangen.
