Ga naar de inhoud

Nieuws

3e Rondje Stopera een succes

    Het derde Rondje Stopera, op Valentijnsdag 14 februari,  werd geopend door Marijn Bosman van D66, gevolgd door Bram van Liere van Milieudefensie. Hun boodschap: voor iedereen is schone lucht belangrijk. Het is nodig om in Amsterdam snel schone lucht te realiseren. Daarom zijn deze verkiezingen ontzettend belangrijk.Lees verder »3e Rondje Stopera een succes

    De Onafhankelijken

      In de aanloop naar de eerste Stadsdeelcommissieverkiezingen (SDC) ooit, organiseerden de onafhankelijke kandidaten in samenwerking met d’Oude Stadt woensdagmiddag 14 februari een goed bezochte persconferentie. De onafhankelijken zijn in deze gedefinieerd als de kandidaten voor de gebieden Centrum Oost en Centrum West die niet verbonden zijn aan oude, of nieuwe partijen die meedoen aan de Gemeenteraadsverkiezing. Van de pers waren aanwezig o.a. AT5, Salto, Het Parool, De Telegraaf en De Binnenkrant. Lees verder »De Onafhankelijken

      Autoluw 3

        Maandag 19 februari om 20:00 uur organiseert d’Oude Stadt een thema-avond met als titel Autoluw III. Aan deze avond werken buurtorganisaties mee, van de Oostelijke Eilanden tot Grachtengordel en van Overtoom tot Gelderse Kade. Iedereen is welkom om een bijdrage te leveren aan de discussie. Lees verder »Autoluw 3

        Stadsdeelverkiezingen-2

          Op 21 maart zijn de verkiezingen voor de gemeenteraad. In Amsterdam zijn er per stadsdeel op die datum ook verkiezingen voor de stadsdeelcommissies, die in de plaats komen van de huidige bestuurscommissies.  DIT BERICHT WORDT REGELMATIG AANGEVULD.
          Lees verder »Stadsdeelverkiezingen-2

          De Goede Zaak

            Stichting De Goede Zaak Amsterdam gaat de strijd aan tegen de monocultuur. De bijzondere en diverse winkels en horecagelegenheden in de Amsterdamse Binnenstad brengt de stichting onder de aandacht met het keurmerk “De Goede Zaak Amsterdam”. Het Wijkcentrum d’Oude Stadt is begin februari partner geworden. Lees verder »De Goede Zaak

            Illegale sloop beloond?

              Een noodkreet van Stichting de Nachtwacht, “waakhond leefbare omgeving Rembrandtplein”: het voornemen bestaat om een nieuwe club te realiseren in de binnenruimte van de driehoek Halvemaansteeg/Amstel/Reguliersbreestraat. Het is wel het laatste wat de buurt nodig heeft: nóg een grote club erbij. En dat terwijl de overlast en het geweld nu al niet te beheersen is. Lees verder »Illegale sloop beloond?