Ga naar de inhoud

Nieuws

Kerstsluiting

    Wegens de Kerstvakantie is wijkcentrum d’Oude Stadt voor inloop gesloten van zaterdag  23 december tot en met woensdag 3 januari 2018. Vanaf donderdag 4 januari… Lees verder »Kerstsluiting

    Bestemmingsplan en hogere geluidswaarden

      In deze vakantieperiode ligt sinds 22 december op het stadhuis ter inzage het: “Ontwerpbestemmingsplan Groot Waterloo en ook het ontwerpbesluit tot vaststelling van hogere waarden Wet geluidhinder”. Het gaat wel allemaal erg stiekem. Niets ervan is te vinden op de site van amsterdam.nl alleen bekend gemaakt via officiëlebekendmakingen.nl en dan lijkt het vooral te gaan om verhogen van geluidswaarden. Kom in actie voor 1 februari 2018. Hulp nodig bij het opstellen van uw zienswijze? Neem contact op met d’Oude Stadt. Lees verder »Bestemmingsplan en hogere geluidswaarden

      Eerste Rondje Stopera

        Woensdagavond 20 december om 19.30 uur stonden er zo’n 80 betrokken Amsterdammers voor het stadhuis om deel te nemen aan het eerste Rondje Stopera. Terwijl binnen de gemeenteraad vergaderde. d’Oude Stadt is medeorganisator van Rondje Stopera. Het volgende Rondje Stopera is 24 januari om 19.30 uur. Komt allen.Lees verder »Eerste Rondje Stopera

        Houtstook

          Bij de open haard en de houtkachel komt zoveel fijnstof vrij, dat niet alleen de verre omgeving, maar ook de gebruiker binnenshuis risico’s loopt door de schadelijke rook.  Lees verder »Houtstook

          Rondje Stopera

            Woensdagavond 20 december om 19.30 uur start het bewonersinitiatief Schone lucht en ruimte het Rondje Stopera op Amstel 1 (De hoofdingang van het Stadhuis). d’Oude Stadt is een van de initiatiefnemers van het bewonersinitiatief. Lees verder »Rondje Stopera

            Meten met RIVM

              Het RIVM organiseerde 6 december het symposium Samen Meten. Aandacht werd gevraagd voor de huidige mogelijkheden en wat burgers kunnen doen met zelfmeten van hun leefomgeving. Lees verder »Meten met RIVM

              Kluit

                Vrijdagmiddag 1 december 2017, in de vrieskou, was er een heus oploopje op het Markenplein. Wethouder Pieter Litjens had een uitnodiging verstuurd voor de onthulling van de CityTree. Aanwezig: politici, pers, ambtenaren, de fabrikant en een select handjevol bewoners aan de Valkenburgerstraat.Lees verder »Kluit