Weetjes: Het boomzagertje!
Als u het niet weet, loopt u er zo voorbij. Het boomzagertje: een klein beeld op de tak van een plantaan in het Leidse bosje.… Lees verder »Weetjes: Het boomzagertje!
Als u het niet weet, loopt u er zo voorbij. Het boomzagertje: een klein beeld op de tak van een plantaan in het Leidse bosje.… Lees verder »Weetjes: Het boomzagertje!
Beste Stadshart Topper, Deze mail liet even op zich wachten omdat de nieuwsbrief programma ‘Mailchimp’ hen niet zo goed gezind was. Voor deze ene keer… Lees verder »Stadshart Nieuws!
Wat houdt bewoners van de Prinsengracht blijkbaar bezig? -Deel 62: Is het mooi of lelijk, maar ook is het ook toegestaan dat plots een cafe… Lees verder »Beschermde binnenstad
Waarover spreken bewoners in Amsterdam Centrum: -deel 61 Op welke wijze zouden we met de komende #gaypride- activiteiten de bezoekers van het centrum extra kunnen… Lees verder »Rommel opruimen bij events
Waarover praten binnenstadbewoners? Deel 58- Over een stoplicht dat te lang op rood blijft voor voetgangers! Een postbezorger uit de Binnenstad heeft het helemaal ‘gehad’… Lees verder »Postbezorger verzoekt om aanpassing stoplicht!

Vrijdag 5 mei tussen 17:00 en 19:30 uur organiseert Wetering Verbetering samen met Wijkcentrum d’Oude Stadt en de Turkse Arbeidersvereniging Nederland een vrijheidsdiner.Lees verder »Vrijheidsmaaltijd Weteringbuurt
Waarover praten bewoners van Amsterdam Centrum? Deel 56 Steun Opruimen na Koningsdag. Het is geweldig wat de stadsreiniging voor elkaar krijgt na een Koningsdag. Maar… Lees verder »Ruim mee op na Koningsdag!
De gemeente wil van u weten hoe u de openbare ruimte van de Valkenburgertraat, Mr. Visserplein en Weesperstraat zou willen indelen? Geef uw mening en vul de enquête in.
Lees verder »Enquête openbare ruimte Valkenburgerstraat, Mr. Visserplein en Weesperstraat
IN DER TOURISTENHÖLLE VON AMSTERDAM, een recent artikel in de Süddeutsche Zeitung over de toeristenhel van Amsterdam met de vele toeristen, die alleen voor de… Lees verder »IN DER TOURISTENHÖLLE VON AMSTERDAM
Donderdag 20 april een mooie avond in Wijkcentrum d’Oude Stadt, Mirjam Corzilius (fietsmuseum) en Micha Mos (stadsdeelbestuurder centrum) gingen met elkaar en met publiek in gesprek over de fiets en de voorliggende fietsnota. Van deelfiets, deelbakfiets, deelscooter, deelbiri, deelauto tot parkeerproblematiek van de huidige fiets. Wordt de toekomst wellicht ‘fietsen met een parkeervergunning’? Want groen op straat en fietsen in plaats van auto’s .. op straat gaat op den duur ‘knellen’. Ook de vraag viel wie fietst er nog en wie durft er nog te fietsen, stel dat fietshelm verplicht wordt…Lees verder »Happening geweest: over fiets in Amsterdam!