Van Grijs Naar Groen
Donderdag 27 mei startte op het Jonas Daniël Meijerplein de fysieke installatie ‘Van Grijs Naar Groen’. Over verleden, heden en de toekomst van de Wibaut-as. Deze installatie zou tot 10 juni daar staan, maar dat is inmiddels verlengd tot eind oktober en is gratis te bezoeken. Ook is een podcast te beluisteren met buurtbewoners, studenten, ondernemers en ambtenaren etc. Lees verder »Van Grijs Naar Groen

Inzake de vernieuwing van het Bestuurlijk Stelsel Amsterdam zijn er actuele aanvullingen op ons
Het College stelt een nieuw participatiebeleid voor met het stuk (concept) Beleidskader Participatie. Daartoe zijn een aantal participatietrajecten geëvalueerd. U kunt tot en met 23 juli uw mening geven voordat het door de gemeenteraad wordt vastgesteld. 
Jeroen Verhulst, een ongelooflijk actieve Amsterdammer in Centrum-oost, is dood. Hij zal gemist worden door velen. Twee bijdragen:
Het laatste nieuws. De Rembrandtpleinbuurt lijkt nu echt die nieuwe grote “culturele club” te krijgen, waar al zo veel tegen geprotesteerd is. Club Europa, oftewel het “paleis van Kleiss” gaat om een club met twee zalen en een café. Er kunnen tot 667 personen inclusief personeel in terecht.
Zijn ze nou helemaal ….? vragen bewoners van de Reguliersdwarsstraat zich af. Binnenkort mogen de terrassen wat langer open, dan komt er weer meer volk op straat, en dan komen er ook weer de terrasuitbreidingen bij. Langzamerhand gaat de drukte terugkomen.
In 2016 is een voorlopig ontwerp gemaakt voor de Prins Hendrikkade tussen Martelaarsgracht en Singel. Dat is op enkele punten gewijzigd. Er is meer ruimte ontstaan door eenrichtingsverkeer op de Martelaarsgracht. en door het verdwijnen van de touringcars. Meer ruimte voor voetganger en fiets.
Nu de