Ga naar de inhoud

Nieuws

Van Grijs Naar Groen

    Donderdag 27 mei startte op het Jonas Daniël Meijerplein de fysieke installatie ‘Van Grijs Naar Groen’. Over verleden, heden en de toekomst van de Wibaut-as. Deze installatie zou tot 10 juni daar staan, maar dat is inmiddels verlengd tot eind oktober en is gratis te bezoeken. Ook is een podcast te beluisteren met buurtbewoners, studenten, ondernemers en ambtenaren etc. Lees verder »Van Grijs Naar Groen

    Beleidskader Participatie

      Het College stelt een nieuw participatiebeleid voor met het stuk (concept) Beleidskader Participatie. Daartoe zijn een aantal participatietrajecten geëvalueerd. U kunt tot en met 23 juli uw mening geven voordat het door de gemeenteraad wordt vastgesteld. Lees verder »Beleidskader Participatie

      Het Perspectief

        Bewonersgroepen rondom de Weesperstraat en Valkenburgerstraat boden woensdag 26 mei voor de raadsvergadering Wethouder de Vries het eerste exemplaar aan van Het Perspectief. De krant geeft schetsen van een toekomst als blije buurt, leefbaar, gezond en veilig. Dat kan als er minder doorgaand verkeer door de buurt gaat. De autoweg moet veranderen in een stadsstraat.

        Lees verder »Het Perspectief

        Van de (bloem)pot gerukt?

          Zijn ze nou helemaal ….? vragen bewoners van de Reguliersdwarsstraat zich af. Binnenkort mogen de terrassen wat langer open, dan komt er weer meer volk op straat, en dan komen er ook weer de terrasuitbreidingen bij. Langzamerhand gaat de drukte terugkomen. Lees verder »Van de (bloem)pot gerukt?