MUPI bezwaren

Bron: Wikpedia

De werkgroep Buitenreclame heeft al twee jaar z’n handen vol aan de digitale mupi’s. Niet perse omdat digitaal slecht zou zijn, maar omdat de gemeente Amsterdam denkt dat we er niet genoeg van kunnen hebben. En niet in de gaten heeft hoe die dingen steeds storender worden in de openbare ruimte. Omdat ze in de steeds drukkere straten steeds meer in de weg staan, onze fraaie stadsgezichten verpesten, en omdat JCDecaux vindt dat reclame moet bestaan uit flitsend bewegend beeld.

Omdat het stadsdeel Centrum een vergunning heeft afgegeven voor het plaatsen, resp. legaliseren van maar liefst 28 digitale mupi’s is voor ons de maat vol. En niet alleen voor ons.

Wijkcentrum d’Oude Stadt heeft met de werkgroep Buitenreclame een bezwaarschrift ingediend met twee bijlagen: Observaties van mupilocaties door bewoners, en de (in de gemeenteraad aangenomen) motie Ernsting om mupi’s met bewegend beeld te verbieden. Op 14 maart die motie en op 15 maart het besluit over de 28 mupi’s.

Ook zijn bezwaarschriften ingediend door het comité Westelijke Grachtengordel, de Bewonersraad Nieuwmarkt-Groot Waterloo, en door een bewoner van de Amstelveldbuurt.

De VVAB (Ver. Vrienden van de Amsterdamse Binnenstad) heeft recent een zienswijze ingediend, en nu ook een pro forma bezwaarschrift (gronden van het bezwaar moeten nog worden nagezonden).

1 reactie

  1. Maria wijnhoven schreef:

    So wi so storend al die en vooral deze reclame . Veel te veel indringende informatie . Wat zeer verstorend op ons brein werkt.alles wordt alsmaar drukker.
    Help!!!! Stop dit
    Gr Maria Wijnhoven