Ga naar de inhoud

Nieuws

Zomaar… en een dichter!

      ‘Zomaar’… een gedicht kortgeleden in Wijkcentrum d’Oude Stadt tijdens dichtersavond uitgesproken door:  dichter Mireille Buldeo Rai    

    Huurwoning wordt …..wat?

      Ik, Riet Stuyfersant, ben geboren in 1942 in de Montelbaanstraat 13 .In de jaren 70 hebben we hard gevochten samen met buurtbewoners en krakers voor behoud van deze buurt, Waarom hebben we dat gedaan omdat we van deze buurt hielden. In onze naiviteit dachten we dat we deze buurt konden behouden voor de oorspronkelijke bewoners en cq voor onze kinderen. Helaas wat een misrekening. We hebben gevochten voor makelaars en pandjesmelkers geboren in het gooi en omstreken. Wat een wrang idee. Ik hou nog steeds van deze buurt.maar het feit is dat deze buurt verkwanseld en verkocht is. En daar hebben we dus voor gevochten. Leve het kapitaal!

      Bijna twee weken geleden viel ons oog viel op een bekendmaking dat er een vergunning was verleend om een zelfstandige woonruimte te splitsen in vier onzelfstandige woonruimtes. Dat is wel een beetje schrikken. Dat schijnt heel vaak te gebeuren, opeens is een rustige woning veranderd in een rumoerig studentenverblijf. Lees verder »Huurwoning wordt …..wat?