Ga naar de inhoud

Nieuws

Verkeersbesluit Oudezijde

    

    Telkabels in de Nieuwe Doelenstraat om het verkeer voor en tijdens de pilot te monitoren.
    

    Met een verkeersbesluit wil de gemeente de verkeersoverlast (lees taxi) in het gebied Oudezijde aanpakken. Het is een pilot die duurt van 31 mei 2018 tot eind oktober 2018 (eerder werd bericht dat gestart werd op 3 mei). d’ Oude Stadt heeft bezwaar gemaakt.Lees verder »Verkeersbesluit Oudezijde

    MUPI bezwaren

      Bron: Wikpedia

      De werkgroep Buitenreclame heeft al twee jaar z’n handen vol aan de digitale mupi’s. Niet perse omdat digitaal slecht zou zijn, maar omdat de gemeente Amsterdam denkt dat we er niet genoeg van kunnen hebben. En niet in de gaten heeft hoe die dingen steeds storender worden in de openbare ruimte.Lees verder »MUPI bezwaren

      Grachtenmonitor 2017

        In de Grachtenmonitor leest u wat Waternet in 2017 heeft gedaan op de grachten. Deze monitor werd op zaterdag 28 april gepubliceerd. Het gaat vooral over de vergunningen die ze hebben verleend, de handhaving en het meten van overlast. De Grachtenmonitor geeft de feitelijke resultaten weer tot en met december 2017. De opgenomen cijfers betreffen uitsluitend de cijfers zoals deze bij Waternet bekend zijn. Lees verder »Grachtenmonitor 2017

        Stakeholderdialoog passagiersvaart

          Water leeft, merkte Adriaan Krans op toen woensdag 25 april meer dan 40 bewoners aanwezig waren in d’Oude Stadt. Adriaan Krans is de onafhankelijke begeleider van de  stakeholderdialoog over de passagiersvaart. Doel van die dialoog is een advies aan de wethouder voor nieuw beleid voor de rondvaart. De contouren van een advies tekenen zich af en het wordt nu voorgelegd en toegelicht aan een bredere groep bewoners. Voor 15 mei gaat het advies naar de wethouder.
          Lees verder »Stakeholderdialoog passagiersvaart

          Lift Pentagon in gebruik

            De vlag kan uit. Op 25 april is de nieuwe lift, aangebouwd aan het Pentagon, in werking gesteld voor de bewoners. Naar verwachting vindt de officiële opening in juni plaats. Het is een bijzonder initiatief geweest, van bewoners, stadsdeel en woningcorporatie Stadgenoot, dat aandacht verdient in de landelijke pers. Lees verder »Lift Pentagon in gebruik