Gruwelreclame is weg!
Het handhavingsverzoek heeft gewerkt, hoewel het veel te lang heeft geduurd. Men heeft het tot de uiterste datum gerekt, reclame is tenslotte een goudmijntje. De… Lees verder »Gruwelreclame is weg!
Het handhavingsverzoek heeft gewerkt, hoewel het veel te lang heeft geduurd. Men heeft het tot de uiterste datum gerekt, reclame is tenslotte een goudmijntje. De… Lees verder »Gruwelreclame is weg!
Joost Smiers schreef zijn nieuwe boek met als titel: Zwerflawaai en ander (on)gewenst geluid. Rust, reuring, overlast. Wat vinden we aan geluid in de publieke ruimte prettig, of op zʼn minst aanvaardbaar.
Lees verder »Zwerflawaai en ander (on)gewenst geluid | Boek

Stadsverwarming, straatverwarming, buitenluchtverwarming bestrijden, moet je dat niet in de winter doen? Nou nee, daar moet je nu al mee beginnen. Terug naar de warme kroeg, en als je naar buiten gaat doe je een warme jas aan, een warme das om en een muts op. Anders wordt het nooit meer winter!Lees verder »Petitie terrasverwarming

Evenementen kunnen weer. Na een pauze van 2 jaar zou je denken dat de gemeente tijd genoeg heeft gehad om eens na te denken over een NIEUW NORMAAL. Helaas, terwijl de buurt blij is dat het bovenstaande droevige beeld niet weer herhaald hoeft te worden, presteert het evenementenbureau het toch weer om een tweede evenement, gelijktijdig en pal ernaast, in behandeling te nemen. En ongetwijfeld ook weer te honoreren.Lees verder »Het oude abnormaal
Het woord reuring horen we niet zo veel meer. Nu heet overlast weer “levendigheid”. Wanneer gaan die koppen eens uit het zand? Het wijkcentrum krijgt de laatste tijd van alle kanten vragen over Happy Hours (bv. in korte tijd lekker veel zuipen voor de helft van de prijs). De een denkt dat alles mag, de ander denkt dat het in sommige buurten verboden is.Lees verder »Happy Hour
Ja, alweer “tijdelijk”. En heel veel. En weer vragen mensen: hoe kan ik bezwaar maken?
De verlengingen worden automatisch verleend, tenzij … En daar zit hem de crux. Je kunt klagen wat je wilt, het werkt niet. De gemeente steekt de kop in het zand en zegt dat je bij de ondernemer moet wezen. Handhavers komen niet of op rare tijden, vroeg in de ochtend bijvoorbeeld. Lees verder »Verlenging terrasuitbreidingen
Zondag 6 maart was de Partij van de Dieren op de Oudezijds Voorburgwal. Onderdeel van hun maandelijkse schoonmaak. En ruimde nu in het centrum illegaal… Lees verder »Stop illegale vuilnisdump
Inmiddels is de derde editie uitgebracht van Het Perspectief. Een krant voor en door bewoners rondom de Weesperstraat en Valkenburgerstraat. Dit keer is het thema vermindering van het doorgaande verkeer en een beter woon- en leefklimaat. Lees de krant hier digitaal.Lees verder »Derde editie Het Perspectief

Amsterdammers voor Autoluw NU! evalueert de vooruitgang onder het zittende college. De ‘groene coalitie’ GroenLinks, D66, PvdA en SP bracht niet de gewenste verkeersomslag naar een autoluwe stad. 16 maart zijn gemeenteraadsverkiezingen. Dus de blik vooruit met een verrassende Kieswijzer Autoluw! En tips voor de herinrichting van je straat bij de 30 km/u is de norm. d’Oude Stadt is een van de meer dan 40 aangesloten bewonersorganisaties. Lees verder »Autoluw NU!
De stadsdeel-loterij van stadsdeel Centrum is weer begonnen. Dien uiterlijk 28 maart je plan(nen) in; t/m 3 april heb je de tijd om 50 “likes” te verzamelen. Dat is gemakkelijker dan je misschien denkt, ook als je niet op sociale media zit.Lees verder »Centrum Begroot 2022