Ga naar de inhoud

Nieuws

Steigerdoekreclame

    Stadsdeel Zuid stopt definitief met steigerdoekreclame die aangebracht wordt bij onderhoud, of renoveren van gebouwen. Dit na het zoveelste incident waaruit bleek dat reclame maken het hoofddoel is, niet onderhoud.Lees verder »Steigerdoekreclame

    SOHO, de rechtszaak

      Donderdag 28 november diende voor de rechtbank Amsterdam de beroepszaak inzake de verleende exploitatievergunning van SOHO. Die zaak was aangespannen tegen de gemeente door zowel SOHO als omwonenden, zij het op andere gronden. Een gecompliceerde kwestie, die ook nu niet werd afgehandeld.Lees verder »SOHO, de rechtszaak

      Doornroosje en de Bazel

        15 nov 2019 Tel de tegels, 3 meter obstakelvrij?

        Gebouw de Bazel staat fraai en indrukwekkend aan de Vijzelstraat, jammer dat de gevelwand sinds een aantal jaren ontsierd wordt door een terras. Dat terras werd steeds groter en groter, maar klachten over doorloopruimte werden door de gemeente niet serieus genomen. Toen bleken horeca in de Bazel en het terras buiten niet eens op de horeca-kaart te staan. Geen vergunning? Dat wilden we gaan uitzoeken.Lees verder »Doornroosje en de Bazel

        Inspraak en zo

          Wilt u uw mening geven over belangrijke zaken die ter inspraak zijn gelegd? Wilt u weten wat er allemaal gezegd is over “alternatief personenvervoer”?
          Of hebt u een mooi idee voor uw buurt of het hele centrum?

          Lees verder »Inspraak en zo

          Post-traumatisch

            Briefpost lijkt een beetje uit de mode, alles lijkt digitaal, maar dat is toch echt niet zo. Erger nog, de overgebleven post is vaak extra belangrijk, terwijl de service achteruit gaat. We begrijpen het wel, maar het kan zo frustrerend zijn …
            Lees verder »Post-traumatisch

            De tijd van het jaar

              December is de maand van vrijgevigheid maar ook om eens goed naar uw financiële situatie te kijken. Wilt u niet wat minder belasting betalen, of zelfs wat terug krijgen? Denk dan eens aan goede doelen met een ANBI status waaraan u belastingvrij kunt schenken. Wijkcentrum d’Oude Stadt is er een van. Lees verder »De tijd van het jaar

              Horeca en geuroverlast

                Donderdag 26 november 2019 organiseerde de gemeente de bijeenkomst: “Geuroverlast door horeca bij voedselbereiding in de nieuwe Omgevingswet”. Zowel bewoners, ondernemers (horeca en makelaar) en ambtenaren (handhavers, juristen, vergunningverlening, de GGD en Omgevingsdienst) gingen met elkaar in gesprek. Besproken werd de regelgeving nu en hoe het straks in de Omgevingswet beter/anders zou kunnen.  Lees verder »Horeca en geuroverlast