Punt!
De ver uitstekende punt van de Baxter-Buildinggeveltuin is ingekort. Dat duurde twee jaar, na klachten uit de buurt.Lees verder »Punt!
De ver uitstekende punt van de Baxter-Buildinggeveltuin is ingekort. Dat duurde twee jaar, na klachten uit de buurt.Lees verder »Punt!

UPDATE 14 december: Wegens verscherpte coronaregels kunnen voorstellingen tussen 15 december en 19 januari geen doorgang vinden. Uitstel, geen afstel.Lees verder »TONEEL De Tijger
Amsterdam staat op de Icomos “Heritage at Risk”-lijst vanwege megasteigerdoekreclame. Maandag 14 december ontving de werkgroep buitenreclame van d’Oude Stadt van Icomos een drukproef van het rapport over 2016-2019. Lees verder »HERITAGE AT RISK | ICOMOS | UNESCO
Phishing, pas er voor op, klik niet op links. Berichten van de overheid krijg je via ‘mijn overheid.nl’. en zonder links. Dit was zogenaamd een… Lees verder »Phishing
Kennisnetwerk Amsterdam organiseerde 10 december via Zoom een stadsgesprek met de pakkende titel Bewoners weten het beter. Eigenlijk ging het gesprek over de manier waarop Amsterdammers zich inzetten voor hun buurt. Dat kan op allerlei manieren, maar dat borgen is beter. Een gesprek over buurtrechten. Denk aan right to challenge, buurtrechten, buurtbudgetten en fearless city. Lees verder »Bewoners weten het beter
7 december organiseerde Ma.ak020 een Zoomavond met meer dan 70 Amsterdammers. Eigenlijk ging het over: “Aan de slag met Ma.ak020”. Interessanter bleek de geïntroduceerde methode om burgers écht mee laten beslissen bij ingewikkelde problemen, waar de politiek niet een twee drie uitkomt. De oorsprong van werkbanken in Antwerpen en de Ma.akbanken in Amsterdam. Lees verder »Werk- en Ma.akbanken | Burgers écht mee laten beslissen
Verbazingwekkend gebeuren op de Nieuwe Uilenburgerstraat, op het Gassanterrein. Na zoveel jaren plotseling een kolonie schijtlijsters? Of was er een bende eksters die de toeristen beroofde van hun pas gekochte glimmertjes? Lees verder »Vogelverschrikkers!
Van 5 december tot 17 januari is in de Sebastiaanskapel van de Oude Kerk werk te zien van 50 kunstenaars in de buurt. Het thema: Hoe ziet de wereld er uit na corona? Samen met de Open Ateliers Nieuwmarkt nodigde de Oude Kerk kunstenaars uit de nabije omgeving Lees verder »Buurtkunstenaars
De expositie 5x7x2,5 cm heeft veel enthousiaste bezoekers getrokken, maar is helaas weer naar elders verhuisd. Maar gelukkig konden de vitrines direct weer gevuld worden met fraaie werkjes.
Woensdag 25 november besprak de gemeenteraad de ‘knip’ in de Weesperstraat. Via moties werden enkele aanpassingen op het plan voorgesteld. Niet alle voorstellen haalden het, wel dat de de knip korter duurt.Lees verder »Knip korter