Hoe is het nu met …
Aan sommige kwesties lijkt maar geen einde te komen. En dan hebben we het niet over langdurige politieke kwesties, maar over best wel eenvoudige meldingen van overtredingen van best wel eenvoudige regels. Eerder in onze nieuwsbrieven aan de orde geweest, maar nog niet helemaal opgelost. We praten u even bij.Lees verder »Hoe is het nu met …

U kunt, officieel, uw mening geven aan de gemeente over de volgende zaken waar u in stadsdeel centrum mee te maken hebt. Uw argumenten kunnen reden zijn om het voorgestelde plan (deels) te veranderen. Niet geschoten is altijd mis. Let op de uiterlijke datum van inzenden.
Movisie zette 5 januari een publicatie online met de titel: ‘Versterken van inclusieve burgermacht’. Het buurtplatform Hart voor de K-buurt werd nader onderzocht en als voorbeeld gesteld voor andere buurtplatforms. Over hoe inwoners invloed krijgen over en beslismacht in de aanpak van maatschappelijke vraagstukken. Met lessen voor bestuurders, ambtenaren, sociaal professionals en actieve inwoners.
Zien we 30 december opeens een officiële bekendmaking: Het Waterschap Amstel, Gooi en Vecht heeft een vergunning verleend op grond van de
De bekendmakingen van de gemeente in de afgelopen 8 weken lieten in het Centrum maar liefst 
Wij ontvingen 22 december van het onderzoeksbureau Necker van Naem d’Oude Stadt het bericht dat de resultaten van de evaluatie van het Bestuurlijk stelsel gereed zijn. Afgelopen jaar hebben velen, waaronder d’Oude Stadt meegedacht over het bestuurlijk stelsel van gemeente Amsterdam. Via een digitale enquête, een fysieke of online gesprekstafel of wellicht zelfs op beide manieren. Inmiddels is alle informatie aangeboden aan het college. 
d’Oude Stadt bedankt iedereen die het mogelijk maakte dat het Wijkcentrum toch in heel 2021 subsidie heeft. Dat zijn bewoners en organisaties die de afgelopen tijd ons bijstonden in het behoud van de subsidie. En speciale dank aan de politici die een amendement daartoe indienden en hen die daar voor stemden. Hierdoor kan het werk van d’Oude Stadt voor bewoners voortgezet worden en kan het wijkcentrum gehuisvest blijven op de Kerkstraat 123.