Geen prioriteit
Op 1 juli schreef het stadsdeel ons een brief dat het onze subsidie wil afbouwen, zie ons bericht daarover. We zouden (opeens) niet meer onder de regeling “sociale basis” vallen. Een langdurige subsidierelatie kan (wettelijk) niet zomaar eventjes gestopt worden. 7 oktober ontvingen we een besluit, conform het eerdere voornemen van het Stadsdeelbestuur.Lees verder »Geen prioriteit

Een handhavingsverzoek begin februari, 1 juli het besluit om te handhaven. We hadden gelijk, die fietsen mogen daar niet op de stoep. Het mocht in 2017 al niet, en toen zou er al een dwangsom worden opgelegd na overtreding. Nu zou er dan echt wat gebeuren. Maar niet heus: het lijkt een eindeloos vervolgverhaal te worden. Sinds het besluit tot handhaving zijn inmiddels drie maanden verstreken en de fietsen staan er nog steeds.

Achter de monumentale grachtenpanden bestaat nog een waardevol fenomeen: de
De planning zegt dat op 1 oktober de verbouwing start van het Waterlooplein. Na jaren praten komt het er dan van, denk je. Echter deze donderdag laat nauwelijks enige voortvarendheid in de aanpak zien.

Toen in juni de horeca weer open kon, kregen veel ondernemers de kans om met een terras of een terrasuitbreiding om de gevolgen van de anderhalvemeterplicht deels te compenseren. Geluk voor ondernemers met ruimte voor hun deur, pech voor de anderen. 